Hem > Hemma > Uppvärmt

Uppvärmt

Som ung arbetade jag extra i en affär på lördagarna. När jag kom hem runt halv fyra stod det alltid rester i värmeugnen från familjens lunch – oftast fisk.

När jag sedan började ute på byggen var det också uppvärmda rester som gällde – i den ”klassiska” plåtlådan. Vilket heller inte var någon höjdare.

Jag har nu så svårt för uppvärmd mat, även den som vi nu ordnar i microvågsugnen. Att plocka fram rester ur kyl/frys och sedan värma på är inte min melodi. Jag undviker det i det längsta.

Tacka vet jag nygjord mat, exempelvis Medelhavsmuffinsarna vi åt i kväll. Med lite sallad – mums.

Kategorier:Hemma
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

