Hem > Hemma > Jag vill inte ha Tupplur

Jag vill inte ha Tupplur

tupplurÅhhhhhhhhhhhhh, vad jag tycker illa om Ikea. Hata är ett starkt ord men det är nästan så jag använder det.Det köptes en mörkläggningsgardin i förra veckan, Tupplur. Nu skulle den upp. Och som vanligt fungerar det inte. Trasig i förpackningen, jag har tidigare gillat reklamationsavdelningen här i Västerås. I Barkarby är de helt katastrofala. Mer om det nedan.
Klart och tydligt är vårt exemplar ett returnerat. Syntes tydligt när jag granskade förpackningen. Och smäckplastfästerna var trasiga. Så trött – någon får åka tillbaka med den i morgon (inte jag, sätter inte min fot där igen) och sedan åka till en riktig affär.
indexApropå Barkarby – mamma vill ha nya gardinstänger. Index med knoppen Index Ört. Knoppen har små skruvar som ska lossas, stången träs in och sedan ska skruven dras åt. Fyra jävla gånger stog jag i deras reklamation, på en lördag. Och varje gång såg de ut som om jag skulle vara en klenis som inte vet åt vilket håll en skruv är gängad.
Mespropparna sa: ”Du får ett tillgodokort så du kan hämta en ny”. Den fjärde gången fick jag dem att, stånkandes, ta fram en egen mejsel och försöka. Hoppas de skickade resten av partiet med Index Ört för att dumpas i Kamprads trädgård. Hoppas!

Kategorier:Hemma
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. 11 mars 2009 kl. 23:06

Kommentera

