Hem > Hjärnspöke > Örat

Örat

Jag gillar inte telefoner. Mobiltelefoner, jag vill inte bli nådd överallt. Låt mig vara i fred. Men jag måste ha en i jobbet, en tung klumpig sak.

Jag vägrar ha den vid örat, det ser så löjligt ut när folk talar. Jag måste använda min sladd med hörlur (vägrar skriva det engelska ordet). In med hörlur i det högra örat. Vänster fungerar inte. Men med en fast telefon så är det vänster som gäller. Alltid, jag kan inte tala i en fast telefon i höger örat. Helt otänkbart att jag kan ha luren till höger. Och det gäller även den trådlösa luren hemma som jag använder utan ”sladd med hörlur”.

Jag är så inkonsekvent som sjutton! Och nojjig. Men telefoner är ett otyg. Där är jag rak!

Kategorier:Hjärnspöke
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

