Hem > Mat och dryck > Äggblogg

Äggblogg

Jag har ju tidigare beskrivit min egenhet att behöva lägga upp min sill i bokstavsordning.
Jag har fler saker. Exempelvis symetri. Jag gillar symetriska saker. Även om osymetriskt är mer intressant så blir jag lugnare och tryggare av ordning.

Se min äggkartong. Plats för 10 ägg. Här kan vi hitta 4 symetriaxlar. Hörn till hörn, mitten på längsen och mitten på höjden. Allt eftersom jag tar ägg ur kartongen strävar jag efter så mycket symetri jag bara kan. Det värker när jag har ett udda antal ägg kvar och måste sortera på ett sätt som blir osymetriskt.

Vilka måsten och egenheter har du när det gäller mat?

Kategorier:Mat och dryck
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. 9 oktober 2008 kl. 9:50

Kommentera

