Hem > Djur, Film > Birdie nam-nam

Birdie nam-nam

 En av de mest läskiga filmer jag sett är Alfred Hitchcocks Fåglarna. Länge sedan senast i och för sig. Så nu kanske jag inte alls skulle bli skrämd av den. Men just den känslan att ha en mängd pickande, hackande, flaxande fåglar runt huvudet är obehagligt.
Till och med när jag stod på Markusplatsen i Venedig var det otäckt. Junior brydde sig inte, jag skulle köpa påse efter påse med majs så duvorna kunde äta ut hans hand.

Orginalaffischer från Hitchcocks filmer är ganska dyra att köpa. Givetvis är det beroende på skicket och vissa är också ovanligare än andra. Men just filmaffischer är bra presenter att ge bort. Tur att det fanns några biografvaktmästare som hade vett att spara dem när filmen försvann från biografen. Förra helgen gav vi bort ”Rymdimperiet slår tillbaka” (bästa Star Wars-filmen?), denna helg var det ”Scarface” och ”Terminator”. För det går ju att hitta en affisch till varje mottagare. Vi har alla relation till olika filmer. Och en affisch passar nästan alltid.
Denna helg är det stora fågelräkningsdagarna. Och jag vet att jag inte är ensam om att tycka det är få fåglar i år. (Och med tanke på filmen ”Fåglarna” så är det ganska skönt.)
Vi har inget fågelbord men jag kan bidra med en örn/vråk/falk som satt och kalasade bredvid vägen mellan Hummelsta och Enköping. Ungefär där jag såg en pingvin.
Kategorier:Djur, Film Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. 2 oktober 2008 kl. 15:57

Kommentera

