Hem > I-landet > Fån

Fån

Jag har (som trogna läsare känner till) svårt för telefoner, speciellt mobiltelefoner.
Det finns lite olika skäl till det. Ett är att jag tycker det är stressande att alltid kunna/behöva nås – jag vill kunna vara för mig själv. Jag ser också ett värde i att behöva planera, att säga vi ses klockan 15. Och då verkligen vara på plats just då, inte ”Jag ringer när jag kommer dit.”, ”Här är jag, var ar är du?” eller ringa i varuhuset bara för att ses i nästa hyllrad.
När jag är ledig så lämnar jag ofta telefonen hemma, både medvetet och omedvetet. Jag känner inte att den ingår i mitt liv speciellt mycket.
En annan anledning är att jag de senaste åren utrustats med stora tegelstenar till telefoner med obegripliga användargränssnitt och funktioner…
Så nu har jag bytt igen. Till en mindre och lättare (-63 gram) telefon. Men givetvis så fungerar inte alla program och tillbehör som jag vill. Det är något med mobiltelefoner och mig som inte funkar ihop. Det är säkert mig det är fel på. Jag ska inte skylla på andra.
Kategorier:I-landet
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. 23 september 2010 kl. 13:57

Kommentera

