Hem > Djur > Jag – en oornitolog

Jag – en oornitolog

Det är inte många saker som jag är så dålig på som fåglar. Jag ser en svart fågel, en liten fågel och några som flyger i ett sträck över himlen.

Det kunde lika gärna vara kinesiska skrivtecken, precis lika oförstående är jag.

Jag är en mes. När det gäller fåglar.

Kategorier:Djur
  1. 30 oktober 2012 kl. 13:49

    Liten fågel med Zorro-mask är blåmes. Svart fågel är säkert en koltrast (Sveriges nationalfågel). Hanen hos koltrast är svart med gul näbb, honan brun med brun näbb. Det är han som sjunger så vackert och sorgset på våren.
    Tack för tips på enkel fågelmatare.

  1. 3 december 2008 kl. 16:12

Kommentera

