Hem > Bil och trafik, Ekonomi, Konsument > Vad kostade det egentligen?

Vad kostade det egentligen?

Mitt äventyr på den belgiska p-platsen är avslutat. Bilens spoiler är lagad och jag kan äntligen tvätta bilen igen.

Självrisken var på 5 000:-. Mycket pengar. Men själva  incidenten, att köra på en kantsten, är sånt som händer. Ingen skyller någon annan för det.

Men vad kostade lagningen egentligen? Jag har ingen aning, när försäkringen träder in kan verkstan ta hur mycket betalt som helst, tänk om reparationen bara kostade 3 000:- och jag får ändå betala 5 000:-? Fakturan borde faktiskt vara lika bra specad som vid övriga reparationer/service. Oljefilter, muttrar och torkarblad. Sedan borde det överskjutande dras bort, det som försäkringsbolaget ska betala. Jag hoppas verkligen att de ser en spec, annars är vi lurade.

  1. 19 oktober 2008 kl. 19:52

    En liten undran: Spelar du schack? Det ser nämligen ut som att du gör det på din lilla bild.

    På tal om ingenting, liksom.

  2. Bengt
    19 oktober 2008 kl. 22:52

    Nej, jag sitter på en pub. Antagligen med ett glas framför mig.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

