Hem > Barn > En eftermiddag

En eftermiddag

Jag åker från Stockholm och har dåligt samvete. Medan hustrun varit borta har resten av oss stökat ner hemma. Jag plockar, hon ringer. ”Har du hämtat Minior?” Nej, jag plockar och minns att vi inte har middagsmat hemma. Jag ropar till Junior, jag åker och letar mat (en lönehelg). Junior lämnar sin kompis vid Wii-spelet.

Möter en förvirrad hustru vid dagis för att meddela att jag kommer att handla på vårt närlivs, som är ett av de störst affärerna i Sverige.  Hustrun och Minior kommer hem, Minior blir väldigt osäker över personen som spelar Juniors kompis. Kissnödig, vill ståkissa och kissar överallt. Snabbdusch, blyg inför Juniors kompis.

Under tiden: Junior försvinner i matvarubutiken. Jag väntar och väntar, till slut efterlyser jag honom i högtalarna. Den värsta pinsamheten för honom.

Under resan mot matvaruaffären släpps bomben ”Så härligt med lov”. Och det har vi absolut inte planerat för nästa vecka. Ad hoc. Nu ska vi sy ihop det

Kategorier:Barn
  1. 26 oktober 2008 kl. 1:24

    Andas lugnt. Det löser sig.

  2. Bengt
    26 oktober 2008 kl. 23:10

    Oh, tror du det?

  1. 7 april 2009 kl. 15:00

Kommentera

