Hem > Barn, Födelsedag, Kläder och skor > Jag vill ju va’ som du

Jag vill ju va’ som du

Av olika anledningar satte jag på mig lekkläder i lördags. Lekkläder som i arbetsbyxor, jacka och skyddsskor (med stålhätta). Byxor och jacka är från 1993, det senaste projektet jag var ute på riktigt. Skorna är ännu äldre från 1988, samma år som jag började mitt yrkesliv på allvar. Mer om det snart.

Minior tittar på mina blåa byxor med fickor överallt och underläppen börjar dallra, ”jag vill ju va’ som du. Jag vill ha cooooola blå byssor”. Men det har han ju inte, ännu. Även fast han gillar mamma bättre så finns jag där.

Då, 1993, försökte jag hjälpa en kollega som hade ett barn (5-6 år) som ville vara precis som sin pappa, ha likadana arbetsbyxor. Jag letade länge efter arbetsbyxor för barn men hittade inga, då.

Men nu finns det, Fristads ska ha ett sortiment. Och det finns två återförsäljare i stan. Perfekt födelsedagspresent om 1,5 månader eller en julklapp om knappt 2.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

