Hem > Bok, Film, Hjärnspöke, Jobb > Djup, djup men ändå yta

Djup, djup men ändå yta

Ett akvarium har flyttats på jobbet och en tom vägg finns kvar. I den hjärnstormning som vi hade så föreslog jag att vi där skulle ställa en bokhylla. Hyllan skulle fyllas av oss själva med avlagda böcker; själv kan jag bara inte slänga böcker. Då skulle kolleger kunna plocka med sig de böckerna hem på lån eller permanent. En sund återanvändning av litteratur.

——

Jag vill ju alltid vara så här djup och kulturell men upptäcker att jag ibland bara ser yta. I och för sig, min medvetenhet om det borde räknas, men själv så känns det inte riktigt bra.

Ögonen brukar det korrekta svaret vara när vi män ska berätta vad vi uppskattar hos en kvinnas utseende. Bull! Vi kikar på rumpor och bröst. Speciellt bröst. Vi söker inte det intressanta samtalet, vi söker kropp.
Jag väljer bort rumpan och satsar på framsidan. Men inte brösten utan det som är emellan. cleUrringningen – som kanske är djup. På ett annat sätt än det som jag egentligen vill vill.

Bildens urringning är Jessica Albas. Vars film Fantasic Four är bland de sämsta jag sett. Fast klyftan var OK! Och jag uppskattar nog det mentala djupet ännu mer, i längden. Hoppas jag.

Kategorier:Bok, Film, Hjärnspöke, Jobb Taggar:,
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

