Hem > Ekonomi, I-landet, Spel, Välgörenhet > Irriterad på lite

Irriterad på lite

Jag stör mig enormt med Svenska Postkodlotteriet. Programmet Postkodmiljonären i TV4 har jag inga problem med när jag har tid att se det, ett lite kul frågeprogram sådär. Och jag är ju bäst i TV-soffan.
Men det jag har problem med är den eviga adresserade reklamen till mig om att jag borde beställa en lott. Med lite dolt budskap att jag måste vara mer eftersom ”alla” mina grannar har en lott och hur skulle det kännas om ”alla” på gatan vann förutom jag. Jag skulle vilja kunna stoppa direktadresserad reklam precis som Nix gör med telefonförsäljarna.
Nästa sak som irriterar mig är hur lite av de pengar som lotten kostar som faktiskt går till välgörande ändamål. Att de som spelar ska ha en bra chans att vinna är OK även om jag tycker 40% är ganska lite egentligen. Nästan lika mycket som marknadsföringen och administrationen kostar (37,5%). Förmånstagarna får endast 22,5%.
Och var är en postkod? Heter det inte postnummer?

pkl

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

