Hem > I-landet > I munnen

I munnen

För ungefär 10 årsedan så talade jag med en kollega som är ungefär 10 år äldre än mig. Dvs jag är lika gammal nu som han var då. (Glasklart resonemang!)

Han hade börjat få problem med sina tänder. En av hans förklaringar var attt amalgamfyllningarna är så stumma, sprickor kan uppstå runt dem och till slut kan tanden spricka. Vilket hände för mig idag. Nästlängst bak på höger sida lossnade en del ungefär lika stor som tändsatsen på en tändsticka. Det gör inte ont eller så, det är bara ett hålrum. Det kanske ekar om jag ropar?

Hade jag spegelvänt bilden skulle gubben pekat på min tand

Hade jag spegelvänt bilden skulle gubben pekat på min tand

När jag gick i lågstadiet var det rena tandläkarfabriken, på rad satt vi barn och blev insläppta till tandläkaren J.Ö. Sedan kom vi ut en efter en med tre nya amalgamlagningar och ömma käkar.  Nu förtiden så verkar inte barn ha hål i samma utsträckning och inte heller vi vuxna, jag har inte lagar något på kanske åtta år. Eller så lagades det för mycket när vi gick i skolan?

Kategorier:I-landet
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

