Hem > Fotboll, IT, media och internet > Format och tidningar

Format och tidningar

Eftersom jag gillar fotboll så var det rätt ganska självklart att jag började prenumerera redan från det första numret av Offside för snart 10 år sedan. När skaparna senare fortsatte med Magasinet Filter hängde jag på, även om det inte är lika skarpt som Offside. Men jag är hoppfull, det kommer att bli riktigt bra.

Nu har jag hittat en ny favorit, Språktidningen. Lite tunnare än tidningarna ovan, inte lika mycket reklam. Men intressant och rolig.

Det lite lustiga är att alla har lika format, lite större än ett A5 kuvert. Noterade i tidningshyllan att även Glamour har samma format. Det är inget för mig. Formatet kallas där ”handväskformat”. Nåja…

format

  1. Mops
    4 mars 2009 kl. 0:06

    Tidningar ska vara stora som A4 och glättiga…
    Handväskformat duger inte, då förlägger jag dem bara.

  2. Bengt
    4 mars 2009 kl. 0:09

    M: Är du en förläggare?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

