Hem > Mat och dryck, Påsk > Det obehagliga med påsken

Det obehagliga med påsken

Jag har länge tyckt det är obehagligt med påskägg. Alltså inte de som värps av höns, de är jag omättligt förtjust i. Utan de ägg av kartong som fylls med godis till barnens förtjusning. Motiven, lite kyckling och kanske en påskkärring som ser ut att ha tutat för mycket. Påskens motsvarighet till julens fylletomtar på julkorten.

Vem är det som hittar på motiven, vem är det som målar? Den personen skulle jag gärna vilja träffa. Eller kanske inte…

<a href=”http://www.bloglovin.com/blogg/259983/mitt-fnster?claim=z43n8bwtxk8″>Följ min blogg med bloglovin</a>

egg

Kategorier:Mat och dryck, Påsk
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

