Hem > Barn, Jobb > Barn på jobbet

Barn på jobbet

Precis som höstlovet kom påsklovet lite plötsligt. Klart vi visste att det skulle komma men inte om det var veckan före påskhelgen eller efter. Så tyvärr fanns det ingen släkt som kunde ställa upp för Junior denna vecka. Visst klarar han sig själv men han får så förbålt tråkigt om han bara är inne hemma hela veckan. Nu hade han besök av en kompis i går men i dag fick han följa med mig till jobbet.

Men inte på mötet, även om alla där har barn i olika åldrar så tycker jag att barn sällan hör hemma på jobbet. Det handlar om omtanke mot mina arbetskamrater – det kan finnas någon som blir störd. Lösningen blev att han var med på det interna förmötet men fick sedan kika runt på vår inköpsutställning och sitta att läsa själv. På lunchen fick han så klart vara med. Och vi hade det trevligt på väg dit och hem. Vad tycker du?

http://www.alltombarn.se/smabarn/ta-med-barnen-till-jobbet-tank-pa-detta-1.23434

http://www.tidningenchef.com/dynamisk/index.php/index/artikel/barn-pa-jobbet-vaexande-trend/190123.html

Kategorier:Barn, Jobb
  1. Fru F
    7 april 2009 kl. 21:44

    Jag har inga problem med att man tar med barn till jobbet (eftersom jag ibland gör det själv). Om barnet däremot är sjukt, ogillar jag det.
    Visst är det konstigt hur lov ibland bara kan ”dyka upp”, du är inte ensam om det kan jag lova (jag syftar inte på mig)

    OBS, ny blogg, jag tröttnade den andra.

  2. Bengt
    8 april 2009 kl. 23:38

    F: Om det bara är att vara med är det ingen fara. Men när barnet tar plats på jobbet så blir det besvärligt. Lilla bebisen som mest sover är inget problem, inte heller en 10-åring som sitter och läser lugnt och fint.
    Men ett barn som vill bara snacka, lägga sig i, sitta knä och vara i centrum är jobbiga. För föräldern.

    Och så har vi också hur omgivningen tar det. Vilka regler (formella och informella) som finns, hur ska vi vara på arbetsplatsen?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

