Hem > Barn, Ekonomi, Mat och dryck > På plus

På plus

Jag stod med blodpuddingspaketet i handen och ändrade mig helt plötsligt. För när inte hustrun är hemma så brukar vi faktiskt gå och köpa pizza.

De ”10 minuter” som lovades hölls inte. Eller så bor vi för nära pizzarestaurangen så jag hivade upp mina 13 skrammelkronor och la i en av Vegas-maskinerna. Vann inget och tänkte lägga in en tjuga. Som jag inte hade, istället blev det en 50-lapp, några minuter senare så hade jag 500 kr i min hand.

Så det blev ett besök där jag gick hem rikare. 130 kr för pizzorna, 63 kr i insats. Vinst 307 kr. Minior kommer få 100 kr för att han var hemma med Juniors kompis som barnvakt, Junior kommer få 100 kr för att han kom med, vi hade ett trevligt samtal och han fungerade som turgubbe för mig. Resterande 300 kr kommer hustrun att få när hon kommer hem, hon behöver alltid kontanter.

Jag står för utgifterna, spenderbyxorna är på.

Kategorier:Barn, Ekonomi, Mat och dryck
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

