Hem > Djur, Mat och dryck > Grisigt

Grisigt

grisSom av en händelse så läste jag Magasinet Filters artikel som jämförde hanteringen om grisar mellan normalt svenskt, danskt och ekologiskt svenskt. Och blev nästan vegetarian på köpet. Jag vet i alla fall att jag inte kommer köpa dansk fläskfilé för 99 kr/kg.

Och SR hänger på om misshandeln av de danska djuren. Nu är jag så naiv att jag inte tror det även händer i Sverige, men förhoppningsvis är det bättre. I alla fall måste jag intala mig det om jag ska fortsätta äta kött. Och jag lovar att äta mer närodlat och ekologiskt.

Kategorier:Djur, Mat och dryck
  1. Mathias
    26 maj 2009 kl. 10:50

    Om folk bara kunde sluta köpa annat än närodlat och ekologiskt så skulle tom. bönderna vara glada.
    Om jag fick bestämma skulle det inte ens vara tillåtet att ta in mat, som vi odlar/föder upp själva, från andra länder.

  2. 26 maj 2009 kl. 11:29

    Ja, det var otäck läsning! Man blir sannerligen än mer peppad att äta närodlat och ekologiskt. Vi äter dessutom vegetariskt några dar i veckan.

  3. 26 maj 2009 kl. 15:46

    Jag har inte hunnit läsa allt, men jag köper aldrig danskt (eller irländskt heller för den delen) kött.
    Jag blir sjuk bara jag tittar på det

  4. Bengt
    26 maj 2009 kl. 19:53

    Mathias:Fast jag är iofs för valfrihet.
    frida: Hoppas att det är närodlat i det vegetariska.
    FruF: Titta inte på det.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

