Hem > I-landet > Varar

Varar

Något som varar länge är sommarens myggbett. Som ljudlösa attackflygplan kommer de och tar sig ett sug. Så sitter jag där och kan få lida i flera veckor. Smörja in mig hjälper knappt och andra manicker ger ett begränsat men ändå något skydd. Tyvärr är de inte speciellt hälsosamma i övrigt.

Undrar om det finns mycket mygg i Paris?

Kategorier:I-landet
  1. Mops
    22 juni 2009 kl. 12:58

    När jag ska ut i myggmarker brukar jag ta en halv eller en hel allergitablett av typen Clarityn/Loratadin – myggen blir inte alls lika intresserad av mig och de få bett jag får känns nästan inte alls.

  2. Fru F
    22 juni 2009 kl. 16:27

    Jag tror inte att det finns mygg i Paris! Mygg måste vara ett svenskt påfund. När åker du dit?

  3. Bengt
    23 juni 2009 kl. 0:02

    Mops: Ja, du. Nu har jag suttit på en stol i 20 minuter (inne) och kanske fått 48 bett. Jag ska kanske sluta med mat och bara äta Clarityn? Är de näringsrika? Jag är mums för mygg!

    FruF: Dryga veckan.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

