Hem > Barn, Prylar, Serie > Är du fin på gåtor?

Är du fin på gåtor?

ka4173Året är 1973, jag ska i dagarna fylla 11 år. Sedan några år tillbaka får jag i julklapp varje år en prenumeration på Kalle Anka & Co. Tidningen fyller 25 år i Sverige och de har en jubileumstävling där man kan vinna en Polaroidkamera (En så’n där klipsk kamera som själv framkallar bilderna på en halv minut).

Jag vill gärna ha en kamera så jag vill svara på gåtorna och skicka in till tävlingen.

  1. Vilken båge kan ingen spänna? Svar: Regnbågen
  2. Vad är det på kringlan som ingen äter? Svar: Hålen
  3. Vad är det för fåglar som aldrig lägger ägg, men en gång själva krupit ur ett? Svar: —, jag kan inte svaret.

——————————————

Året är 2009, Junior är 12 år och har hittat mina gamla Kalletidningar, även nummer 41/1973. Han kommer glädjestrålande fram till mig och berättar att han löst gåta nummer 3. Nu är han ett år äldre än vad jag var men klarade av det jag inte gjorde. Frågan är nu om vi borde skicka in svaren, fast 36 år försent.

Kategorier:Barn, Prylar, Serie
  1. 26 augusti 2009 kl. 13:17

    Men åååå! Vad är svaret då? *sjukt nyfiken*

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

