Hem > I-landet, Jobb > Jag kommer bli vaktmästare

Jag kommer bli vaktmästare

Jag har tidigare berättat om mig som finsk växeltelefonist. Nu ska jag även bli vaktmästare

Vi håller på att få ett inpasseringssystem på jobbet. Fina ID-brickor har vi fått med bild och allt.

Eftersom vi inte haft en ordentlig receptionist de senaste 2 åren så kommer dörrarna att vara låsta och besökarna ombedes ringa till den person som ska få besöket. Det finns en lista med allas telefonnummer synlig vid dörren. Ännu så länge inget problem.

Men de som kanske inte vet vilken person som ska besökas utan bara har ett ärende och vill tala med någon vemsom helst. Eller ett bud som vill lämna något paket eller så. Vad gör de? Ringer antagligen det numret som står högst upp.

MITT

Kategorier:I-landet, Jobb
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

