Hem > Barn, Familjeliv, Skola > Svettigt innan gympan

Svettigt innan gympan

Tidig avfärd i morse till min andra arbetsplats, dryga 100 km bort. Möte hela dagen. Hustrun i Göteborg

Men minuterna innan mötet började ringer Junior nästan helt hysterisk över att han glömt att han inte skulle vara på sin egen skola å morgonen utan på en annan. Lite försök till damage control över mobiltelefon är sådär. Under mötet ringer hustrun (nästan) oavbrutet, i en paus så lyckas jag få tag på henne. Som hade fått en mängd telefonsamtal från Junior, utan att ha kunnat svarat dem. Lite lugnande ord där också när jag förklarade vad jag sagt till sonen.

Mötet var tvunget att brytas för mig för jag måste åka hem för att plocka upp Minior. Under tiden ringer en ånyo närmast hysterisk Junior. Mobiltelefonen strular för honom. Ytterligare lirkande och tröst via telefonen. Snabbhandla så han skulle kunna få i sig lite i magen innan dagens nyhet: BARNGYMNASTIK. Skolan som han skulle ha den i var i en främmande stadsdel för mig. Under tiden jag letar och letar så somnar han givetvis i baksätet.

Jag ser skolan från alla väderstreck men jag kommer inte nära den, det verkar omöjligt. Jag hatar att vara sen, jag hatar det verkligen. Min planering har falerat, misslyckats. Två minuter efter kl 17 rusar vi in. Det blir en bra timme för honom. Men jag är svettig efter dagen.

Kategorier:Barn, Familjeliv, Skola
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

