Hem > Bil och trafik, Konsument, Korv > När jag tankade

När jag tankade

Jag tankade bilen igår. 11:90/litern, det blev kanske bensin för 600:- totalt. Jag använde givetvis mitt bensinkort i kortpumpen, det gör jag nästan alltid. En gång av tion kanske jag går in i butiken för att betala min bensin och då betalar jag med kortet där istället.

Den mack som ligger närmast där jag bor har 1,5 st kortpumpar och 4,5 st kassapumpar. Varför är det så? Jo, för att mackarna vill få in folk i butiken för att köpa en tidning, lite godis och en korv. Det som de tjänar pengar på. Men de tar då samtidigt en risk att råka ut för stölder från deras pumpar. Den risken är alltså medveten. Självklart ger det ingen rätt att själa bensin men om mackägarna verkligen vill stoppa problemet skulle de skippa kassapumparna. För ingen övervakningskamera eller något pantsystem kan komma tillrätta med problemet.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

