Hem > IT, media och internet > Tyst timme

Tyst timme

I morgon (3/12) kommer de svenska reklamradiokanalerna att vara tysta mellan kl 07 och 08. Ett sätt att uppmärksamma de dyra avgifterna (136 miljoner kronor/år) de har för att sända.

När frekvenserna skulle fördelas så var det genom ett auktionsförfarande, de som bjöd mest fick frekvensen. Och då var de tydligen värda så mycket. Jag kan förstå dem, skulle det vara billigare så kunde fler stationer startas. I alla fall så länge frekvenserna räcker till. Frågan då är vilka de nya kanalerna skulle vara och vad de skulle innehålla? Jag tror att de skulle kunna finnas fler kanaler med något smalare musik. Men inte alltför smal då de fortfarande vill få annonsörer. Jag tror inte att mångfalden skulle bli så mycket större.

Utan bara mer enfald som den kommersiella radion redan står för.

Annonser
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: