Hem > Hemma, Jobb, Konsument > Konsumenten klagar

Konsumenten klagar

I slutet av vecka 7 så rasade fläkten i vår frånluftsvärmepump. Och då blir det kallt i huset, speciellt när det är vinter.
Vi hade länge talat om att byta den, 25 år kan vara på gränsen i livslängd. Vi visste vad vi skulle sätta in för ersättning och företaget som kan montera den kontaktades. Redan samma eftermiddag beställdes aggregatet och chefen kom hem med orderbekräftelsen på fredagskvällen.
Torsdagen vecka 8 startade montaget som var klart fredag sent. På söndagen åkte vi till Sälen på sportlov. När vi kom tillbaka nu i helgen så låg det gamla pumpen fortfarande kvar utanför huset tillsammans med annat skräp och ett larm hade gått i aggregatet.

När jag ringde till leverantören sa han att det kostade honom 1500:- att bli av med skräpet på tippen och att olika larm beskrevs i manualen.
Jag har själv arbetat med att gå in hos privatpersoner för att göra åtgärder och det sista vi gjorde var att ta finsopen och städa oss ut. Givetvis följde vi upp det vi gjort några dagar senare.

Jag är inte helt nöjd just nu.

Annonser
Kategorier:Hemma, Jobb, Konsument
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: