Hem > Hjärnspöke, I-landet, Resa > Det som rör sig i kvällens stjärnklara sky…

Det som rör sig i kvällens stjärnklara sky…

…är i alla fall inte flygplan. Alla flygningar ligger nere tack vare vulkanutbrottet på Island.

En sak jag tänker på ofta när det kanske inte blir som det var tänkt är hur människor blir stressade. När mitt tåg inte kunde åka vidare från Katrineholm såg jag pressen i många av de som också fastnat mitt i. De talade om att åka taxi, beställa från Södertälje för vidarebefordran till Stockholm, ett undersökande om vilka hotellrum som kanske finns i Katrineholm.

Jag kan se den påtvingade väntan som något som ger mig något. Jag kan inte påverka det, som när vi blev åtta timmar sena från Kreta. Eller jag får sitta en timme hos frisören och vänta eller på en perrong i Katrineholm. Jag kan inte påverka situationen. Det blir någon form av meditaionstid som jag fått gratis. Hoppas att även Odell och Bildt känner så.

Kategorier:Hjärnspöke, I-landet, Resa
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

