Hem > Barn, Sport > Babyfaces

Babyfaces

Våren 1987 så stod jag i kårhuset Nymble och gjorde drinkar. Vargtass som förpacakdes i tuber för vidare förpassning till Quarnevalens slutfest. Samtidigt så lyssnade vi ishockey VM från Wien. En turnering som Sverige vann.

Det är alltså 23 år sedan, åren går och går. När jag nu läser om den trupp som vi skickat till årets turnering i Tyskland så märker jag att 6 stycken spelare inte ens var födda där jag stod och förpackade drinkar i tuber. De tre målvakterna har totalt gjort 29 stycken landskamper, nio stycken utespelare av 18 har färre än 20 landskamper. En spelare her till och med aldrig spelat i A-Kronorna. Sannerligen ett ungt lag. Men det finns rutin också. 

(10 år senare skruvade jag ihop spjälsäng för den äldsta sonen när det var VM.)

Kategorier:Barn, Sport
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

