Hem > Fotboll, Spel, Tips > Mörka hästar

Mörka hästar

Pulsen börjar gå upp. Fotbolls-VM börjar på fredag, första matchen är Sydafrika-Mexico och jag har fullt upp med att ansluta mig till diverse fantasy football-sidor och resultattips.

Fantasy football är i princip att du fungerar som en förbundskapten och tar ut ditt lag men har alla spelare i mästerskapet att välja på. Och sedan beroende det går för spelaren och hans landslag så får mitt lag poäng. Varje spelare har ett värde och laget har en maximal budget så det går inte bara att välja de största stjärnorna, det har man inte råd med.

Hur kommer det då att gå i riktiga VM? Som en notorisk dålig tippare så säger jag Portugal. Jag misstänker att de mycket väl kan vinna gruppspelet (före Brasilien) och då slipper de Spanien i åttondelsfinalen. Det bör då bli vinst mot Schweiz eller Chile. Holland, eventuellt utan Robben, bör kunna slås i kvartsfinalen. I semifinalen finns det bara bra lag kvar men Ronaldo säter en frispark och en straff. 22 gånger pengarna hos Svenska Spel på att Portugal vinner tycker jag låter spelvänligt. Serbien till 60 gånger pengarna är också en idé. Portugal och Serbien är mina dark horses.

  1. Portugal
  2. Serbien
  3. Spanien
  4. Tyskland

Kvartsfinal: Frankrike, Argentina, Holland och Italien.

Åttondel: Grekland, Sydafrika, England, USA, Slovakien, Danmark, Schweiz, Brasilien

Kategorier:Fotboll, Spel, Tips
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. 9 juli 2010 kl. 9:36

Kommentera

