Hem > Bil och trafik > Bilprovningen – så fungerar den

Bilprovningen – så fungerar den

Inte nog med att den har blivit konkurrensutsatt, jag besökte den i dag. Det blir inte så ofta då jag har haft förmånen att ha ganska nya bilar de senaste åren. Så jag visste inte hur det fungerade.

Det kommer en kallelse hem med en föreslagen tid, för att ändra den så kan tiden bytas via internet. Jag behövde flytta min tid så jag gjorde det. Med kallelsen så följde det med ett inbetalningskort. Det måste betalas då bokningen blir giltig förs när den är just det. OBS!

När det så är dags som för mig idag klockan 9:00 så ska man checka in bilen i en liten kur. OBS, bilen ska inte in i kuren. Kuren är för liten. När det sen är din tur i kön så kommer ditt registeringsnummer på en skärm och det är bara att köra in. Det missade jag, har jag beställt en viss tid så finns jag där. Skulle jag missat så borde det bara att trycka fram nästa registreringsnummer. De som missat tiden borde få stå i en skämskö tillsammans med de som ska efterkontrollera.

Men annars gick det bra!

Kategorier:Bil och trafik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

