Hem > Hemma, Konsument, Mat och dryck > Glögglas grinig

Glögglas grinig

Vi har i många år letat efter glögglas men inte funnit några som vi gillat. Men straxt före jul så hittade vi serien Christmas från Sagaform (av Lovisa Wattman). Glaset har ett dubbelväggigt termoglas, så detblir inte speciellt varmt när man dricker.

Av många olika anledningar så har vi inte druckit speciellt mycket glögg under vintern så i går blev det premiär efter en skön eftermiddagspromenad. I morse när de plockades ur diskmaskinen så hade det läckt in diskvatten mellan glasen. Surt!

Självklart krävs det en viss teknik för att kunna göra glaset men ingenstans står det att det skulle vara problem med maskindisk. Och nu när de flesta (antar jag) använder diskmaskin så borde det stå med STORA BOKSTÄVER. Tycker jag. Få se om jag orkar kontakta Sagaform i veckan – jag borde ju.

  1. vildamamman
    21 januari 2011 kl. 20:33

    haha, min svärmor hade fått sådana i present och hon frågade mig hur hon skulle få ljusen att stå rakt i glaset.
    de är verklien fina. jag tror att jag ska övertala henne att ge dom till mig. men jag skippar diskmaskinen verkar det som

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

