Hem > I-landet, Jul > Oxveckor

Oxveckor

Jag tror aldrig jag hört ordet användas så många gånger som i år. Det handlar alltså om en arbetsperiod efter en ledighet men många veckor kvar till nästa ledighet. I gamla bondesamhället, dvs.

Annars brukar ju plånboken vara ganska tom så här någon månad efter julens utsvävningar (handlade du på kredit kan även nästa månad vara blodpuddingfylld). Men ljuset finns, lönen kommer nu och lagom till den utbetalningen kommer även ljuset på morgonen och eftermiddagen när jag rör mig till och från jobbet.

Gott så.

Kategorier:I-landet, Jul
  1. Fru F
    27 januari 2011 kl. 21:31

    jag fattar inte.. är det en nackdel att jobba och vänta i flera veckor på ledighet?

    😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

